Dům na bázi dřeva

Rozhledna mezi korunami stromů

Helena Petáková | Pondělí, 29. červenec 2013 |

Přidat na Seznam.cz

LObservatoire-by-CLP-Architectes squareDřevěná rozhledna je vítězným projektem soutěžního festivalu architektury, který se konal ve francouzském Alsasku. Studiu CLP Architects se podařilo splnit zadaná kritéria: budova musí být funkční, šetrná k životnímu prostředí, vejít se na plochu 20 m2 a zároveň souznít s místním přírodním prostředím.

dezeen LObservatoire-by-CLP-Architectes 2dezeen LObservatoire-by-CLP-Architectes 5S rozpočtem 7000 eur se architekti snažili vytvořit budovu s minimální spotřebou materiálu, která by poskytovala různé možnosti užití. Tento záměr se odrazil v konstrukčním systému, který zároveň umožňuje hru se světlem, stínem a větráním.

dezeen LObservatoire-by-CLP-Architectes 8dezeen LObservatoire-by-CLP-Architectes 4Další ideou bylo zpestřit kontakt mezi návštěvníkem, pavilónem a okolním prostředím. Dřevěná konstrukce objektu obsahuje dvě podlaží a pochozí terasu, které jsou spojené dřevěnými žebříkovými schodišti.

dezeen L-Observatoire-by-CLP-Architectes 13dezeen L-Observatoire-by-CLP-Architectes 12 kopieDíky použitému přírodnímu materiálu zaniká rozhledna v okolním prostředí. Návštěvníkům nabízí různé vyhlídkové body a místa k odpočinku, zároveň může fungovat jako dočasný výstavní prostor vytvořený policemi z robustní dřevotřísky.

dezeen LObservatoire-by-CLP-Architectes 10Fasáda objektu má pravidelný rastr, na některých místech vyplněný dřevěnými tabulemi, které vytvářejí zajímavou hru mezi interiérem a exteriérem.

Líbil se Vám článek?

Akce / DřevoStavby

Zobrazit kalendář »

Proč jste na portále DŘEVO&stavby?

gotop